🧠V posledních letech přináší neurověda – věda o mozku a nervové soustavě – zásadní poznatky, které mohou zásadně obohatit oblast vzdělávání a školního řízení. Pochopení toho, jak mozek zpracovává informace, reaguje na stres, motivaci či sociální interakce, nabízí učitelům i vedení škol konkrétní strategie, jak vytvořit efektivnější, empatičtější a podporující vzdělávací prostředí.
📘Kurz Neurověda pro školní a třídní management je navržen tak, aby pedagogickým pracovníkům, vedení škol a dalším odborníkům ve vzdělávání poskytl srozumitelný a praktický přehled o tom, jak poznatky z neurovědy ovlivňují proces učení, chování žáků a atmosféru ve třídě.
Účastníci se seznámí se základními principy fungování mozku – jako jsou neuroplasticita, exekutivní funkce, emoční regulace a vliv stresu na kognitivní výkon – a naučí se, jak tyto poznatky využít při organizaci výuky, řízení třídy, řešení konfliktních situací a vytváření motivujícího prostředí.
Kurz klade důraz na propojení teorie s praxí a nabízí konkrétní strategie, které mohou učitelé okamžitě využít při práci s jednotlivci i se skupinou. Bude se zabývat i tím, jak vytvářet školní kulturu založenou na respektu k vývoji mozku dětí a dospívajících a jak skrze porozumění biologickým procesům posilovat sociální a emoční dovednosti žáků.
Cíle vzdelání:
🧠 Jak funguje mozek žáků
Získáte přehled o tom, jak se mozek učí, reaguje na stres a vyvíjí během dětství a dospívání.
🎒 Jak mozek ovlivňuje chování ve třídě
Pochopíte, proč se žáci chovají tak, jak se chovají – a jak jim pomoci lépe zvládat emoce i učení.
👩🏫 Jak řídit třídu s respektem k neurovědě
Naučíte se používat praktické strategie pro klidnější, soustředěnější a bezpečnější výuku.
💬 Jak komunikovat efektivněji
Zjistíte, jak dávat zpětnou vazbu a motivovat žáky způsobem, který odpovídá vývoji jejich mozku.
🏫 Jak tvořit zdravé školní prostředí
Budete umět přispět k pozitivní školní kultuře, která podporuje duševní pohodu i učení všech.
For more information on our teacher training courses please leave your contact details: